Cilest

napisał/a: Natatalia 2007-08-10 16:48
Kilka dni temu po raz pierwszy poszłam do ginekologa - po antykoncepcję. Postanowiłam zaufać lekarzowi, bo jestem laikiem jeśli chodzi o środki hormonalne. Przepisał mi Cilest. Jednak zastanawiam się, czy ginekolog wybrał je, bo powinny być dobre, czy dlatego, że ma podpisaną umowę z porducentem tego leku:) (w poczekalni leżała masa reklam, uotek cilestu itp). Wiem, że każdy organizm reaguje inaczej, więc nikt z was nie odpowie mi, czy Cilest będą dla mnie odpowiednie, ale przeczytałam, że zostały wycofane za granicą ze względu na ich szkodliwość. Czy to prawda? Nie wiem, czy słusznie, ale zaniepokoiła mnie też ich dość niska cena (co prawda co apteka to inne kwoty ale u mnie 21zl). Wolałabym zapłacić więcej, a mieć lepszą ochronę, tabletki z niewielką ilością hormonów. Tak więc, czy Cilest nie są przestarzałe/szkodliwe/ złe?:)
I czy ginekolog nie powinień zrobić mi szczegółowych badań zanim przepisze jakies tabsy?
Chyba wybiorę się do innego lekarza żeby miec dwie niezależne opinie:)
napisał/a: Izka1 2007-08-13 13:17
Hej! na wstępie tylko napisze,że tabletki antykoncepcyjne to świństwo.Sama brałam a teraz muszę leczyć się u endokrynologa,bo tabsy rozregulowaly mnie hormonalnie,dlatego jeśli zależy Ci na tym,aby później nie mieć problemów ze zdrowiem i z zajściem w ciążę,to po prostu je odstaw!!Mi tez na poczatku przepisal lekarz Cilest,jest on silny i u mnie doprowadzil do wielkiej migreny.Dobrze założona prezerwatywa też jest dobrym środkiem antykoncepcji a jest nieszkodliwa dla zdrowia,więc to tylko od Ciebie zależy co wybierzesz.I tak,jak mówiłaś...lekarz zanim dopasuje tabsy powinien zrobić badania,ale rzadko kiedy lekarze je wykonują....szkoda gadać
napisał/a: karola13 2007-08-13 20:05
mam problem jezeli chce przesunac miesiaczke biorac drugi blister tabletek antykoncepcyjnych zaraz po drugim to moze pojawic sie plamienie ale czy w kazdym przypadku?czy mozna uniknac tego plamienia